Bom Group is al meer dan 25 jaar klant bij Pijl solutions
Bom Group is al meer dan 25 jaar klant van Pijl solutions. Arno Duijvestijn kwam er ten tijde van oprichting van Pijl solutions al over de vloer. Een jarenlange samenwerking dus.
Wij gingen bij Bom Group langs om te vragen wat hen drijft en hoe men denkt over de dienstverlening van Pijl solutions.
Bom Group is van origine een kassenbouwbedrijf.
Veel mensen hebben een verkeerde kijk op onze branche, vertelt Rick van den Ende:
“Men denkt bij kassenbouwers al snel aan vieze handen en smerige overalls. Ik zie ons meer als een architectenbureau binnen de wereld van het kassenbouwen. Wij voeren berekeningen uit, ontwerpen kassen en scherminstallaties en voorzien klanten van klimaatbeheersing. Wij hebben zelf geen uitvoerend personeel in dienst, maar we werken met onderaannemers. Uiteraard stellen wij wel supervisors aan op de projecten die we uitvoeren.”
Vooruitstrevend en innovatief
Met een eigen R&D afdeling die continu nieuwe innovaties ontwikkelt is Bom Group dan ook erg vooruitstrevend en innovatief. Ook is kassenbouw anno 2016 geen uitsluitend Nederlandse aangelegenheid meer. Vanaf 2000 opereert Bom Group ook in het buitenland. Vandaag te dag komt meer dan 80% van het werk uit het buitenland voor het bedrijf.
Meer dan 25 jaar klant bij Pijl solutions
Bom Group is al meer dan 25 jaar klant bij Pijl solutions. Systeembeheer, VOIP telefonie, internetverbindingen en servermanagement en -monitoring behoren tot de diensten die Pijl solutions aan Bom Group verleent. Daarnaast is Peter een dag per week binnen het ICT-systeem aan het onderhouden.
“Pluspunten van Pijl solutions zijn dat ze van alles op de hoogte zijn en weten wat er binnen ons bedrijf reilt en zeilt. Daarnaast is er een klik met het bedrijf. De samenwerking verloopt al jaren naar tevredenheid. Ze zijn altijd stand-by en er zijn zeer korte lijnen. Nieuwe informatie wordt gevraagd en ongevraagd gegeven, waardoor we op de hoogte zijn en blijven.”
Ontzorgen en vooruitdenken is de match
Bom Group wil haar klanten volledig ontzorgen, iets wat Pijl solutions ook hoog in het vaandel heeft staan. Daarnaast vertelt Rick dat vooruitdenken binnen Bom Group erg van belang is:
“Ik denk dat wij voor Pijl solutions ook gedeeltelijk animators zijn van het pro-actief handelen. Periodiek houden wij een ‘Bom 2 the future meeting’, waarin we alle ICT bespreken. We hoeven niet voorop te lopen als het gaat om nieuwe ontwikkelingen binnen ICT voor ons kantoor, maar zeker ook niet achterop. Het ICT-park moet up-to-date blijven en hiervoor moeten we elk jaar evolueren. Hier sturen wij ook op aan binnen onze samenwerking met Pijl solutions.”
Tips van Bom Group aan Pijl solutions
Bij de vraag “Wilt u nog iets anders kwijt aan Pijl solutions of haar (toekomstige) klanten?” denkt Rick kort na en antwoordt het volgende: “Ga – als Pijl solutions – iets meer de markt op, als dit bij de bedrijfsplannen past. De wijze van communiceren past ons goed en dat is niet altijd het geval bij andere ICT-aanbieders. Ik verwacht dat meer bedrijven, zeker in onze regio, op een dergelijke werkwijze zitten te wachten.
Wij danken Rick en Bom Group voor dit eerlijke gesprek en de jarenlange samenwerking. Wij hopen dat er nog vele jaren mogen volgen!
Kennismaken?
Kom langs voor koffie
en een goed gesprek