Problemen opgelost voor u het weet
Nieuwsoverzicht

NIEUW: Telefoongesprekken opnemen met de HIP Recorder


donderdag 13 september 2018

Verbeter de kwaliteit van uw klantgesprekken

Van verkoop tot support, op veel afdelingen is telefonisch contact een belangrijke pijler van het werk. Telefonisch contact is een vorm die door klanten nog steeds erg wordt gewaardeerd, vanwege de persoonlijke benadering en het gevoel direct geholpen te worden.
Heeft u weleens nagedacht de kwaliteit van uw telefonische dienstverlening onder de loep te nemen? Bij het MKB liggen veel kansen voor verbeteren van gesprekken én hiermee het klantcontact, klanttevredenheid en omzet.
Door uw gesprekken op te nemen, kunt u uw klantcontact verbeteren. ICT helpt u hierbij. Hoe het werkt?

Call recording met HIP recorder

Belang van kwalitatieve telefoongesprekken

Veel deals worden nog steeds telefonisch gesloten. De kans dat een klant door dat laatste telefoontje over de streep wordt getrokken is groot. Hiermee is telefonie een onderdeel van uw bedrijf dat u zeker niet moet onderschatten. Daarnaast waardeert een klant in het geval van problemen telefonisch contact ook. Bij support, uitleg of kort overleg is hiermee de telefoon ook zeker van belang. Hoewel het aantal chatfuncties en e-mailberichten groeit, weet de servicegerichte ondernemer dat de telefoon voorlopig nog niet weg te denken is.

Beter bereikbaar door VOIP en HIP

Met behulp van VOIP (Voice Over IP) en HIP (Hosted voice over IP) kunt u al bellen over een internetlijn, waardoor uw bereikbaarheid enorm wordt verbeterd. Wat een betere samenwerking en efficiënt werken tot gevolg heeft. Hier hebben wij in het verleden meerdere artikelen aan gewijd (lees ook: De voordelen van VOIP en Uitfasering ISDN).

Maar nu u beter bereikbaar bent, dient ook het gesprek zelf van kwaliteit te zijn. U doet immers uw uiterste best om in contact te komen met potentiële klanten en hen bij uw bedrijf te laten bestellen. Er hoeft maar één ongetrainde medewerker de telefoon op te nemen en al uw harde werk is voor niets. Dit is waar de HIP Recorder van pas komt…

Verbeter klantcontact met de HIP Recorder

Met de HIP Recorder kunt u telefoongesprekken die u en uw medewerkers voeren opnemen. U kent ze wel, de bandjes met: “Dit gesprek kan worden opgenomen voor trainings- en kwaliteitsdoeleinden”. Nu kunt u ook beschikken over dit handige hulpmiddel.
Door de gesprekken van uw onderneming op te nemen, kunt u deze te allen tijde terugluisteren. Op deze manier verzamelt u een behoorlijke set aan data waarmee u uw bedrijfsdienstverlening enorm kunt verbeteren. Krijg zo inzicht in hoe uw telefoongesprekken verlopen en leert u van fouten, ‘miscommunicatie’ en verkeerd gemaakte afspraken.

Door uw gesprekken op te nemen, krijgt u een zekere vorm van controle over de kwaliteit van gesprekken die uw medewerkers voeren. Hiermee wordt het klantcontact verbeterd, wat de tevredenheid en omzet ook ten goede komt.

De voordelen van Call Recording

Het opnemen van gesprekken biedt uw bedrijf nog meer voordelen, buiten verbeterd klantcontact. Wat dacht u van:

  • Aansprakelijkheidsbescherming: Weet wat er gezegd is en voorkom gedoe.
  • Telefonische orderbevestiging: Akkoord op offertes en orders worden ook opgenomen.
  • Training van personeel: Help uw personeel uw klanten beter van dienst te zijn en om te gaan met moeilijke gesprekken.
  • Voldoen aan financiële wet- en regelgeving: Sommige instanties dienen te voldoen aan wetgeving door telefoongesprekken op te slaan voor langere tijd.

Doordat binnen de opnamesoftware alle gesprekken automatisch van labels worden voorzien, kunt u uw gesprekken altijd gemakkelijk terugvinden. U kunt bestanden op laten slaan voor perioden van 30 dagen, 90 dagen, een jaar of zelfs 5 tot 7 jaar.

Call Recording en AVG

Met het opnemen van telefoongespreken kunt u uw bedrijf dus flink vooruit helpen. Maar wellicht denkt u met de nieuwe privacy-wetgeving in uw achterhoofd: “Mag ik al deze informatie wel opslaan?”
Uiteraard dient u te melden dat de gesprekken worden opgenomen, maar eigenlijk is dat het enige waar u rekening mee hoeft te houden (mits u verder voldoet aan AVG-wetgeving).
Met de HIP Recorder van Pijl solutions worden de gesprekken niet bij uzelf opgeslagen, maar zijn deze – uitsluitend voor u – beschikbaar in een streaming service. Op deze manier hoeft u de bestanden niet te downloaden, maar worden ze op een veilige server opgeslagen. Buiten het bereik van onbevoegden.

Kortom, call recording helpt u om uw bedrijf te verbeteren en te beschermen. Door de HIP Recorder in te zetten helpt u niet alleen uw bedrijf en uw medewerkers beter, maar ook uw klanten zullen blij zijn met het verbeterde service-level.

Bent u geïnteresseerd in de HIP Recorder? Neemt u dan contact met ons op. Wij kunnen u helpen uw bedrijf te verbeteren met behulp van call recording. Laat uw bedrijf groeien. Groei door ICT.

Neem nu contact op over de HIP Recorder

Reacties

Nieuwsbrieven

Algemene Nieuwsbrief #49 Februari 2023
PowerBI is de toekomst, het gebruik van SharePoint en de belangen van een sterke tweestapsverificatie.

Algemene Nieuwsbrief #48 December 2022
Een terugblik van Arno Duijvestijn, Cybersecurity anno 2023 en Pijl in een nieuw jasje!

KING Nieuwsbrief: #47 November 2022
Is uw bedrijfssoftware toekomstbestendig?

Nieuwsflits: Maak kennis met Jeffrey Persoon!
Onze nieuwe software consultant bij Pijl solutions

Algemene Nieuwsbrief #46 Oktober 2022
Alles over de "onzichtbare muur", personeelstekorten en De Hek Online!

Algemene Nieuwsbrief #45 Juli 2022
Een mooie klantencase, het digitale nalatenschap & meer!

KING Finance & Accountancy April 2022
Automatiseer uw administratie met KING Finance en KING Accountancy

Algemene Nieuwsbrief #43 Maart 2022
Cyber Awareness-sessies, het beveiligen van uw voordeur & meer

Algemene Nieuwsbrief #42 December 2021
Fijne feestdagen, en op naar een virusvrij 2022!

Algemene Nieuwsbrief #41 November 2021

KING Software: Passend maatwerk voor elke branche

Algemene Nieuwsbrief #40 Augustus 2021
ICT & Duurzaamheid: Hoe kunnen we samen verduurzamen?

Algemene Nieuwsbrief #39 Juli 2021
Groei door ICT: hoe en waarom?

Cybersecurity Nieuwsbrief #38 April 2021
Cyberrisico's anno 2021 - Dit doet u ertegen! (3 basistips)

Algemene Nieuwsbrief #37 Februari 2021

Windows updates, OneDrive for Business, het nieuwe Microsoft Edge

Algemene Nieuwsbrief #36 November 2020
4G Back-up, De PS-wachtwoordmanager & Zakelijke TV

Algemene Nieuwsbrief #35 September 2020
Een terugblik op Corona, apparatuur video-vergaderen en thuiswerkadvies

Algemene Nieuwsbrief #34 Juni 2020
De King Software Special 

Algemene Nieuwsbrief #33 April 2020
Microsoft 365 & Teams Extra Veilig Internet, Cybercrime en e-mailbeveiliging

Algemene Nieuwsbrief #32 Februari 2020
Beheerde back-upservice van Pijl solutions Voorkom virussen en verlies van bestanden

Algemene Nieuwsbrief #31 December 2019
Hoe veilig is uw website of webshop? Doe nu de scan!

Algemene Nieuwsbrief #30 Oktober 2019
Ontvang nu Tikkie-betalingen met King Krijg sneller betaald en verbeter uw cashflow

Algemene Nieuwsbrief #29 Augustus 2019
Pro Actief Beheer Preventief onderhoud en bewaking van uw IT

Algemene Nieuwsbrief #28 Juni 2019
Inzicht in telefonische communicatie Realtime inzicht met HIP Reporter

Algemene Nieuwsbrief #27 April 2019
Microsoft stopt ondersteuning Windows 7 Ook ondersteuning Windows server 2008 en Exchange 2010 stopt

 

Storingsnieuws

Bent u op zoek naar nieuws over storingen?
Bekijk u dan onze support pagina.

ICT beter inzetten voor uw bedrijf? Schrijf u in voor onze nieuwsbrief!