Problemen opgelost voor u het weet
Nieuwsoverzicht

NIEUW: Telefoongesprekken opnemen met de HIP Recorder


donderdag 13 september 2018

Verbeter de kwaliteit van uw klantgesprekken

Van verkoop tot support, op veel afdelingen is telefonisch contact een belangrijke pijler van het werk. Telefonisch contact is een vorm die door klanten nog steeds erg wordt gewaardeerd, vanwege de persoonlijke benadering en het gevoel direct geholpen te worden.
Heeft u weleens nagedacht de kwaliteit van uw telefonische dienstverlening onder de loep te nemen? Bij het MKB liggen veel kansen voor verbeteren van gesprekken én hiermee het klantcontact, klanttevredenheid en omzet.
Door uw gesprekken op te nemen, kunt u uw klantcontact verbeteren. ICT helpt u hierbij. Hoe het werkt?

Call recording met HIP recorder

Belang van kwalitatieve telefoongesprekken

Veel deals worden nog steeds telefonisch gesloten. De kans dat een klant door dat laatste telefoontje over de streep wordt getrokken is groot. Hiermee is telefonie een onderdeel van uw bedrijf dat u zeker niet moet onderschatten. Daarnaast waardeert een klant in het geval van problemen telefonisch contact ook. Bij support, uitleg of kort overleg is hiermee de telefoon ook zeker van belang. Hoewel het aantal chatfuncties en e-mailberichten groeit, weet de servicegerichte ondernemer dat de telefoon voorlopig nog niet weg te denken is.

Beter bereikbaar door VOIP en HIP

Met behulp van VOIP (Voice Over IP) en HIP (Hosted voice over IP) kunt u al bellen over een internetlijn, waardoor uw bereikbaarheid enorm wordt verbeterd. Wat een betere samenwerking en efficiënt werken tot gevolg heeft. Hier hebben wij in het verleden meerdere artikelen aan gewijd (lees ook: De voordelen van VOIP en Uitfasering ISDN).

Maar nu u beter bereikbaar bent, dient ook het gesprek zelf van kwaliteit te zijn. U doet immers uw uiterste best om in contact te komen met potentiële klanten en hen bij uw bedrijf te laten bestellen. Er hoeft maar één ongetrainde medewerker de telefoon op te nemen en al uw harde werk is voor niets. Dit is waar de HIP Recorder van pas komt…

Verbeter klantcontact met de HIP Recorder

Met de HIP Recorder kunt u telefoongesprekken die u en uw medewerkers voeren opnemen. U kent ze wel, de bandjes met: “Dit gesprek kan worden opgenomen voor trainings- en kwaliteitsdoeleinden”. Nu kunt u ook beschikken over dit handige hulpmiddel.
Door de gesprekken van uw onderneming op te nemen, kunt u deze te allen tijde terugluisteren. Op deze manier verzamelt u een behoorlijke set aan data waarmee u uw bedrijfsdienstverlening enorm kunt verbeteren. Krijg zo inzicht in hoe uw telefoongesprekken verlopen en leert u van fouten, ‘miscommunicatie’ en verkeerd gemaakte afspraken.

Door uw gesprekken op te nemen, krijgt u een zekere vorm van controle over de kwaliteit van gesprekken die uw medewerkers voeren. Hiermee wordt het klantcontact verbeterd, wat de tevredenheid en omzet ook ten goede komt.

De voordelen van Call Recording

Het opnemen van gesprekken biedt uw bedrijf nog meer voordelen, buiten verbeterd klantcontact. Wat dacht u van:

  • Aansprakelijkheidsbescherming: Weet wat er gezegd is en voorkom gedoe.
  • Telefonische orderbevestiging: Akkoord op offertes en orders worden ook opgenomen.
  • Training van personeel: Help uw personeel uw klanten beter van dienst te zijn en om te gaan met moeilijke gesprekken.
  • Voldoen aan financiële wet- en regelgeving: Sommige instanties dienen te voldoen aan wetgeving door telefoongesprekken op te slaan voor langere tijd.

Doordat binnen de opnamesoftware alle gesprekken automatisch van labels worden voorzien, kunt u uw gesprekken altijd gemakkelijk terugvinden. U kunt bestanden op laten slaan voor perioden van 30 dagen, 90 dagen, een jaar of zelfs 5 tot 7 jaar.

Call Recording en AVG

Met het opnemen van telefoongespreken kunt u uw bedrijf dus flink vooruit helpen. Maar wellicht denkt u met de nieuwe privacy-wetgeving in uw achterhoofd: “Mag ik al deze informatie wel opslaan?”
Uiteraard dient u te melden dat de gesprekken worden opgenomen, maar eigenlijk is dat het enige waar u rekening mee hoeft te houden (mits u verder voldoet aan AVG-wetgeving).
Met de HIP Recorder van Pijl solutions worden de gesprekken niet bij uzelf opgeslagen, maar zijn deze – uitsluitend voor u – beschikbaar in een streaming service. Op deze manier hoeft u de bestanden niet te downloaden, maar worden ze op een veilige server opgeslagen. Buiten het bereik van onbevoegden.

Kortom, call recording helpt u om uw bedrijf te verbeteren en te beschermen. Door de HIP Recorder in te zetten helpt u niet alleen uw bedrijf en uw medewerkers beter, maar ook uw klanten zullen blij zijn met het verbeterde service-level.

Bent u geïnteresseerd in de HIP Recorder? Neemt u dan contact met ons op. Wij kunnen u helpen uw bedrijf te verbeteren met behulp van call recording. Laat uw bedrijf groeien. Groei door ICT.

Neem nu contact op over de HIP Recorder

Reacties

Nieuwsbrieven

Editie #16: juni 2017
Uitfaseren ISDN telefoonlijnen + Windows 10 Creators Update + Onbeperkt mobiel in de EU

Editie #15: april 2017
Beveiligingslek Microsoft Office + Automatisch inlezen facturen + Collega Peter aan het woord.

Editie #14: maart 2017
Heeft u ICT vragen? - 247 Alarm Certificering - Smiemans Projecten over Pijl solutions  

Editie #13: februari 2017
Internet of Things - Magazijnautomatisering - Wat Pijl solutions voor u kan betekenen

Editie #12: januari 2017
Nieuwe eisen bewaarplicht digitale documenten - Collega Arjan van Munsteren aan het woord - Cloud-opslag OneDrive

Editie #11: december 2016
Eindejaarsbericht 2016: Pijlsolutions wenst u een sprankelend 2017!

Editie #10: november 2016
Een webshop starten voor uw bedrijf - 7 handige wachtwoord tips - Eerste King informatie-bijeenkomst succesvol

Editie #9: oktober 2016
ERP software voor uw bedrijf - BOM Group over Pijl solutions - VIDEO: Beter samenwerken met VAMO

Editie #8: september 2016
Ransomware: Gijzeling van uw PC of mobiel - Vooraankondiging informatiebijeenkomst - Hoe gebruikt u veilig mobiele apparaten?

Editie #7: juli 2016
Leer schadelijke e-mails herkennen - Melior over Pijl solutions - Nu ook zakelijk mobiel abonnementen

Editie #6: februari 2016
Nieuwe wetgeving rond Datalekken - Hoe zijn uw back-ups geregeld? - Nieuwe Partner Plink

Editie #5: november 2015
KPN ÉÉN wat is het? - Minder administratieve handelingen - Office 365 wat heeft u er aan?

Editie #4: september 2015
Windows 10, upgraden? - 10% werkt onveilig - Adobe Creative Cloud

Editie #3: juli 2015
Verbeterde dienstverlening - VOIP Smiemans Projecten - Volleybal Clinic

Editie #2: april 2015
Grip op het printerpark - WiFI verbeteren - Pijl steunt sport

Editie #1: maart 2015
King Experience - Norman Anti-virus verlengen? - Nieuwe website

Storingsnieuws

Bent u op zoek naar nieuws over storingen?
Bekijk u dan onze support pagina.

ICT beter inzetten voor uw bedrijf? Schrijf u in voor onze nieuwsbrief!