Problemen opgelost voor u het weet
Nieuwsoverzicht

Magazijnautomatisering. Waarom en hoe?


zaterdag 25 februari 2017

Tijd besparen door efficiënter te werken? Fouten in de administratie verminderen? Sneller groeien? Automatisering helpt u. In dit artikel laten wij u kennis maken met magazijnautomatisering en de voordelen voor uw bedrijf.

Menselijke fouten voorkomen

Fouten in de administratie kunnen u een hoop tijd en geld kosten. U moet de fout opsporen en herstellen, wat erg tijdrovend kan zijn. Mocht de fout niet op tijd hersteld zijn, kan het uiteraard voorkomen dat uw personeelsleden – en uw klanten – werken met verkeerde voorraadaantallen, met alle gevolgen van dien. Verkeerde leveringen, retourzendingen, niet tijdige leveringen, enz. Bovendien is het essentieel voor het maken van strategische keuzes dat uw administratie sluitend en actueel is.

Magazijnautomatisering; orde op zaken

Automatisering kan u helpen om orde op zaken te stellen, doordat u op een gemakkelijke manier het maken van menselijke fouten kunt voorkomen én uw administratie actueel kunt houden. Wij zetten voor u de voordelen uiteen:

1. Magazijnprocessen verbeteren

Het automatiseren van het magazijn is niet zomaar gebeurd. U moet processen onder de loep nemen, standaardiseren en efficiënter maken. De structuur die u hiermee creëert kunt u vervolgens automatiseren, waardoor menselijke fouten voorkomen kunnen worden.

Processen die vaak worden geautomatiseerd zijn o.a. orderpicking en het aanvullen van de grijpvoorraad. Door de grijpvoorraad tijdig aan te vullen, grijpen medewerkers bij het picken van orders niet meer mis. Als daarnaast de bestellingen op een juiste manier worden ingedeeld, kunnen medewerkers in één route de gehele bestelling van juiste artikelen voorzien. Deze manier van orderpicken wordt ook wel batchpicking genoemd.

2. Geen extra FTE’s

Vindt u dat uw magazijnprocessen sneller kunnen verlopen? Dan zou een - tijdelijke - optie kunnen zijn om extra mankrachten in te huren. Echter, denkt u eens na over het volgende: Groeit uw bedrijf en bent u van plan die lijn door te zetten? Dan zit u binnen te kortste keren met hetzelfde probleem, namelijk dat u opnieuw mensen te kort heeft. Nieuwe medewerkers moeten worden ingewerkt, er is verloop van personeel, enz. Uw krachten op pijl houden, laat staan uitbreiden, kan een tijdrovende en kostbare klus zijn.

In plaats van extra personeel aannemen kunt u ook investeren in magazijnautomatisering. Door processen soepeler te laten verlopen, kan het inzetten van extra personeel voorkomen worden en er toch enorme tijdwinst behaald worden. Door de vrijgekomen tijd kunnen niet alleen meer orders worden verwerkt, maar ook kunnen er meer fouten worden voorkomen. Meer tijd betekent immers minder werkdruk, wat zorgvuldiger werken betekent.

3. Van experts naar systemen

Vaak ligt de verantwoordelijkheid voor efficiënte magazijnprocessen bij experts binnen uw bedrijf. Zij managen het personeel en sturen de processen aan. Maar wat gebeurt er nu als deze experts uw bedrijf verlaten? Hoe weet het magazijnpersoneel dan hoe het proces moet verlopen?
Magazijnautomatisering legt deze processen vast en haalt het proces ‘uit het hoofd’ van uw expert. Door ICT-systemen in te zetten volgt het personeel stapsgewijs het uitgedachte proces, waardoor de kennis niet alleen bij uw expert ligt, maar écht onderdeel van het bedrijf wordt.

4. Geen invoerfouten meer

Doordat uw computersysteem na invoeren van magazijnautomatisering producten direct herkent, voorkomt u dat verkeerde producten worden aangeslagen, er geen typfouten meer in uw systeem komen en dat de voorraad klopt. Het systeem zorgt voor betere controle indien er zaken verkeerd worden ingevoerd of invoeren gebeurt helemaal niet meer handmatig.

5. Altijd actueel

Doordat uw computersysteem met betere identificatie van producten werkt (denkt u aan barcodescanners, RFID, enz.) kan het systeem direct mutaties in de voorraad afhandelen (en indien u wilt direct inkopen). Dit bespaart u enorm veel tijd en administratieve last.
Daarnaast weet u dat uw administratie klopt, waardoor u de juiste beslissingen kunt maken.

Conclusie

Magazijnautomatisering betekent: efficiënter werken, meer tijd over, minder kosten. Voorkom fouten, maak processen soepeler en maak uw bedrijf flexibeler door niet uitsluitend afhankelijk te zijn van de inzet en kennis van werknemers.
Maak je klaar voor groei. Groei door ICT.

Magazijnautomatisering inzetten?

Bent u overtuigd van de voordelen van magazijnautomatisering? Wilt u magazijnautomatisering inzetten? Vaak kan dit binnen uw eigen ERP-systeem! Zo is Pijl solutions dealer van King Business Software en kunnen wij u helpen met het opzetten van automatisering, geïntegreerd binnen King.
Neemt u gerust contact op voor meer informatie of een demonstratie.

Reacties

Nieuwsbrieven

Editie #16: juni 2017
Uitfaseren ISDN telefoonlijnen + Windows 10 Creators Update + Onbeperkt mobiel in de EU

Editie #15: april 2017
Beveiligingslek Microsoft Office + Automatisch inlezen facturen + Collega Peter aan het woord.

Editie #14: maart 2017
Heeft u ICT vragen? - 247 Alarm Certificering - Smiemans Projecten over Pijl solutions  

Editie #13: februari 2017
Internet of Things - Magazijnautomatisering - Wat Pijl solutions voor u kan betekenen

Editie #12: januari 2017
Nieuwe eisen bewaarplicht digitale documenten - Collega Arjan van Munsteren aan het woord - Cloud-opslag OneDrive

Editie #11: december 2016
Eindejaarsbericht 2016: Pijlsolutions wenst u een sprankelend 2017!

Editie #10: november 2016
Een webshop starten voor uw bedrijf - 7 handige wachtwoord tips - Eerste King informatie-bijeenkomst succesvol

Editie #9: oktober 2016
ERP software voor uw bedrijf - BOM Group over Pijl solutions - VIDEO: Beter samenwerken met VAMO

Editie #8: september 2016
Ransomware: Gijzeling van uw PC of mobiel - Vooraankondiging informatiebijeenkomst - Hoe gebruikt u veilig mobiele apparaten?

Editie #7: juli 2016
Leer schadelijke e-mails herkennen - Melior over Pijl solutions - Nu ook zakelijk mobiel abonnementen

Editie #6: februari 2016
Nieuwe wetgeving rond Datalekken - Hoe zijn uw back-ups geregeld? - Nieuwe Partner Plink

Editie #5: november 2015
KPN ÉÉN wat is het? - Minder administratieve handelingen - Office 365 wat heeft u er aan?

Editie #4: september 2015
Windows 10, upgraden? - 10% werkt onveilig - Adobe Creative Cloud

Editie #3: juli 2015
Verbeterde dienstverlening - VOIP Smiemans Projecten - Volleybal Clinic

Editie #2: april 2015
Grip op het printerpark - WiFI verbeteren - Pijl steunt sport

Editie #1: maart 2015
King Experience - Norman Anti-virus verlengen? - Nieuwe website

Storingsnieuws

Bent u op zoek naar nieuws over storingen?
Bekijk u dan onze support pagina.

ICT beter inzetten voor uw bedrijf? Schrijf u in voor onze nieuwsbrief!