Maak kennis met bellen via 4G en Wifi
donderdag 18 april 2019
Bellen over 4G is vanaf maandag 15 april 2019 beschikbaar voor nieuwe mobiele aansluitingen. Met 4G Bellen wordt het gesprek razendsnel opgezet, bellen klanten met HD-geluidskwaliteit en houden ze tijdens het gesprek een snelle 4G internetverbinding. Daarnaast is het sinds kort mogelijk om te bellen via Wifi.
Bellen over 4G
Eerder kon men bellen over het 3G netwerk, maar dit betekende dat een telefoon eerst van 4G naar 3G moest terugschakelen voordat deze over kon gaan. Dit terugschakelen is niet meer aan de orde bij 4G Bellen. Door gebruik van het 4G netwerk gaat de telefoon sneller over, is de geluidskwaliteit beter en blijft gebruik maken van het internet mogelijk.
4G Bellen is beschikbaar voor klanten die aan de volgende voorwaarden voldoen:
- De klant moet een geschikt toestel en software hebben
- De optie moet aanstaan in het toestel van de klant
- De klant heeft een bel- (met data) abonnement
Naar verwachting komt eind dit jaar 4G Bellen in combinatie met Vast-mobiel integratie beschikbaar. Klik hier voor een overzicht van geschikte toestellen en instructies voor het instellen van 4G Bellen. Klanten met een Android toestel kunnen zonder extra handelingen direct via 4G Bellen. Klanten met een iOS-toestel moeten in het menu 4G Bellen aanzetten.
Bellen via Wifi
Niet alleen is bellen via 4G sinds kort beschikbaar, ook mobiel bellen via Wifi is een nieuwe dienst van KPN. Klanten die wonen of werken in gebieden met een minder goede mobiele dekking kunnen voortaan via een Wifi-verbinding bellen en sms'en, zodra het mobiele signaal zwakker wordt.
Bij een te zwak mobiel signaal en de aanwezigheid van een Wifi-netwerk in de buurt, schakelt het mobiele toestel van de klant voortaan automatisch over op Wifi. De beller merkt daar niets van. De verbinding blijft in stand en van vertraging is evenmin sprake. De nieuwe dienst is net zo veilig als bellen via 4G, omdat gebruik wordt gemaakt van een beveiligde en versleutelde verbinding.
De voordelen op een rijtje:
- Betere geluidskwaliteit en stabiliteit (afhankelijk van je Wifi-verbinding)
- Snellere verbinding (1-2 seconden)
- Tegelijk internetten en bellen via hetzelfde netwerk: je dataverbinding blijft intact
- Mobiel via Wifi gaat automatisch. Is het toestel geschikt? De telefoon kiest vervolgens zelf welke verbinding het beste is
- Voor het bellen en sms’en via Wifi worden geen extra kosten berekend. De minuten en sms’jes vallen onder het gebruik van de reguliere bundel
Mobiel via Wifi is beschikbaar voor klanten die aangesloten zijn op 4G bellen, een geschikt toestel met de juiste software hebben en de optie ingeschakeld hebben.
Klik hier voor een overzicht van geschikte toestellen en instructies voor het instellen van Mobiel via Wifi.
Nieuwsbrieven
Algemene Nieuwsbrief #49 Februari 2023
PowerBI is de toekomst, het gebruik van SharePoint en de belangen van een sterke tweestapsverificatie.
Algemene Nieuwsbrief #48 December 2022
Een terugblik van Arno Duijvestijn, Cybersecurity anno 2023 en Pijl in een nieuw jasje!
KING Nieuwsbrief: #47 November 2022
Is uw bedrijfssoftware toekomstbestendig?
Nieuwsflits: Maak kennis met Jeffrey Persoon!
Onze nieuwe software consultant bij Pijl solutions
Algemene Nieuwsbrief #46 Oktober 2022
Alles over de "onzichtbare muur", personeelstekorten en De Hek Online!
Algemene Nieuwsbrief #45 Juli 2022
Een mooie klantencase, het digitale nalatenschap & meer!
KING Finance & Accountancy April 2022
Automatiseer uw administratie met KING Finance en KING Accountancy
Algemene Nieuwsbrief #43 Maart 2022
Cyber Awareness-sessies, het beveiligen van uw voordeur & meer
Algemene Nieuwsbrief #42 December 2021
Fijne feestdagen, en op naar een virusvrij 2022!
Algemene Nieuwsbrief #41 November 2021
KING Software: Passend maatwerk voor elke branche
Algemene Nieuwsbrief #40 Augustus 2021
ICT & Duurzaamheid: Hoe kunnen we samen verduurzamen?
Algemene Nieuwsbrief #39 Juli 2021
Groei door ICT: hoe en waarom?
Cybersecurity Nieuwsbrief #38 April 2021
Cyberrisico's anno 2021 - Dit doet u ertegen! (3 basistips)
Algemene Nieuwsbrief #37 Februari 2021
Windows updates, OneDrive for Business, het nieuwe Microsoft Edge
Algemene Nieuwsbrief #36 November 2020
4G Back-up, De PS-wachtwoordmanager & Zakelijke TV
Algemene Nieuwsbrief #35 September 2020
Een terugblik op Corona, apparatuur video-vergaderen en thuiswerkadvies
Algemene Nieuwsbrief #34 Juni 2020
De King Software Special
Algemene Nieuwsbrief #33 April 2020
Microsoft 365 & Teams Extra Veilig Internet, Cybercrime en e-mailbeveiliging
Algemene Nieuwsbrief #32 Februari 2020
Beheerde back-upservice van Pijl solutions Voorkom virussen en verlies van bestanden
Algemene Nieuwsbrief #31 December 2019
Hoe veilig is uw website of webshop? Doe nu de scan!
Algemene Nieuwsbrief #30 Oktober 2019
Ontvang nu Tikkie-betalingen met King Krijg sneller betaald en verbeter uw cashflow
Algemene Nieuwsbrief #29 Augustus 2019
Pro Actief Beheer Preventief onderhoud en bewaking van uw IT
Algemene Nieuwsbrief #28 Juni 2019
Inzicht in telefonische communicatie Realtime inzicht met HIP Reporter
Algemene Nieuwsbrief #27 April 2019
Microsoft stopt ondersteuning Windows 7 Ook ondersteuning Windows server 2008 en Exchange 2010 stopt
Storingsnieuws
Bent u op zoek naar nieuws over storingen?
Bekijk u dan onze support pagina.