Problemen opgelost voor u het weet
Nieuwsoverzicht

Maak kennis met bellen via 4G en Wifi


donderdag 18 april 2019

Bellen over 4G is vanaf maandag 15 april 2019 beschikbaar voor nieuwe mobiele aansluitingen. Met 4G Bellen wordt het gesprek razendsnel opgezet, bellen klanten met HD-geluidskwaliteit en houden ze tijdens het gesprek een snelle 4G internetverbinding. Daarnaast is het sinds kort mogelijk om te bellen via Wifi.

Bellen over 4G

Eerder kon men bellen over het 3G netwerk, maar dit betekende dat een telefoon eerst van 4G naar 3G moest terugschakelen voordat deze over kon gaan. Dit terugschakelen is niet meer aan de orde bij 4G Bellen. Door gebruik van het 4G netwerk gaat de telefoon sneller over, is de geluidskwaliteit beter en blijft gebruik maken van het internet mogelijk.

4G Bellen is beschikbaar voor klanten die aan de volgende voorwaarden voldoen:

  • De klant moet een geschikt toestel en software hebben
  • De optie moet aanstaan in het toestel van de klant
  • De klant heeft een bel- (met data) abonnement

Naar verwachting komt eind dit jaar 4G Bellen in combinatie met Vast-mobiel integratie beschikbaar. Klik hier voor een overzicht van geschikte toestellen en instructies voor het instellen van 4G Bellen. Klanten met een Android toestel kunnen zonder extra handelingen direct via 4G Bellen. Klanten met een iOS-toestel moeten in het menu 4G Bellen aanzetten.

Bellen via Wifi

Niet alleen is bellen via 4G sinds kort beschikbaar, ook mobiel bellen via Wifi is een nieuwe dienst van KPN. Klanten die wonen of werken in gebieden met een minder goede mobiele dekking kunnen voortaan via een Wifi-verbinding bellen en sms'en, zodra het mobiele signaal zwakker wordt.


Bij een te zwak mobiel signaal en de aanwezigheid van een Wifi-netwerk in de buurt, schakelt het mobiele toestel van de klant voortaan automatisch over op Wifi. De beller merkt daar niets van. De verbinding blijft in stand en van vertraging is evenmin sprake. De nieuwe dienst is net zo veilig als bellen via 4G, omdat gebruik wordt gemaakt van een beveiligde en versleutelde verbinding.

De voordelen op een rijtje:

  • Betere geluidskwaliteit en stabiliteit (afhankelijk van je Wifi-verbinding)
  • Snellere verbinding (1-2 seconden)
  • Tegelijk internetten en bellen via hetzelfde netwerk: je dataverbinding blijft intact
  • Mobiel via Wifi gaat automatisch. Is het toestel geschikt? De telefoon kiest vervolgens zelf welke verbinding het beste is  
  • Voor het bellen en sms’en via Wifi worden geen extra kosten berekend. De minuten en sms’jes vallen onder het gebruik van de reguliere bundel

Mobiel via Wifi is beschikbaar voor klanten die aangesloten zijn op 4G bellen, een geschikt toestel met de juiste software hebben en de optie ingeschakeld hebben.

Klik hier voor een overzicht van geschikte toestellen en instructies voor het instellen van Mobiel via Wifi.

Reacties

Nieuwsbrieven

Editie #16: juni 2017
Uitfaseren ISDN telefoonlijnen + Windows 10 Creators Update + Onbeperkt mobiel in de EU

Editie #15: april 2017
Beveiligingslek Microsoft Office + Automatisch inlezen facturen + Collega Peter aan het woord.

Editie #14: maart 2017
Heeft u ICT vragen? - 247 Alarm Certificering - Smiemans Projecten over Pijl solutions  

Editie #13: februari 2017
Internet of Things - Magazijnautomatisering - Wat Pijl solutions voor u kan betekenen

Editie #12: januari 2017
Nieuwe eisen bewaarplicht digitale documenten - Collega Arjan van Munsteren aan het woord - Cloud-opslag OneDrive

Editie #11: december 2016
Eindejaarsbericht 2016: Pijlsolutions wenst u een sprankelend 2017!

Editie #10: november 2016
Een webshop starten voor uw bedrijf - 7 handige wachtwoord tips - Eerste King informatie-bijeenkomst succesvol

Editie #9: oktober 2016
ERP software voor uw bedrijf - BOM Group over Pijl solutions - VIDEO: Beter samenwerken met VAMO

Editie #8: september 2016
Ransomware: Gijzeling van uw PC of mobiel - Vooraankondiging informatiebijeenkomst - Hoe gebruikt u veilig mobiele apparaten?

Editie #7: juli 2016
Leer schadelijke e-mails herkennen - Melior over Pijl solutions - Nu ook zakelijk mobiel abonnementen

Editie #6: februari 2016
Nieuwe wetgeving rond Datalekken - Hoe zijn uw back-ups geregeld? - Nieuwe Partner Plink

Editie #5: november 2015
KPN ÉÉN wat is het? - Minder administratieve handelingen - Office 365 wat heeft u er aan?

Editie #4: september 2015
Windows 10, upgraden? - 10% werkt onveilig - Adobe Creative Cloud

Editie #3: juli 2015
Verbeterde dienstverlening - VOIP Smiemans Projecten - Volleybal Clinic

Editie #2: april 2015
Grip op het printerpark - WiFI verbeteren - Pijl steunt sport

Editie #1: maart 2015
King Experience - Norman Anti-virus verlengen? - Nieuwe website

Storingsnieuws

Bent u op zoek naar nieuws over storingen?
Bekijk u dan onze support pagina.

ICT beter inzetten voor uw bedrijf? Schrijf u in voor onze nieuwsbrief!